nittonde november tvåtusentolv

Skrivet: 2012-11-19 Klockan: 22:28:00
Sitter med en febrig liten kille sovandes i vaggan bredvid mig. Han har fått sin första spruta idag och hujeda mig vad ont det gjorde i mammahjärtat när hon stack honom. Han blev så ledsen, mitt lilla hjärta. Han har inte så mycket feber dock, så hoppas det håller sig så.
Väldigt lättad att vägning och mätning gick bra då han krånglat ganska mycket vid amningen ett tag. 6260 gram och 64 cm lång.
 
 
Efter bvc kom Camilla och Levi hit och spenderade dagen med oss. Vi tog en promenad till strandkanten och köpte med lunch hem, så mellan blöjbyten och matningar hann vi med att äta, fika och babbla. I samma veva kom Theos morfar förbi, och sen min mormor. Alla på en gång. Det är så det oftast är här nu för tiden - huset fullt. Nu ikväll har Theos farmor, farfar och farbror varit här en sväng. Det var ju himla tur att mami bakade en stor hallonpaj i förmiddags, som jag hann med någonstans där mellan bvcbesök och promenerande.
 
 
Tre veckor till flytt idag, och högen med packade kartonger börjar fyllas på. När det var en månad kvar kunde jag inte hålla mig längre så då packades första lådan. Ååh, snart bor vi i vårt alldeles egna, fina hus. Tror knappt att det är sant faktiskt. Min lilla skogsmullefamilj.
Det känns ju tillochmed jätteroligt att bo bland kartonger just eftersom det innebär att flytten är nära. Det kliar i inredningsfingrarna nu.
 
 
 
Såhär glad var mammas lilla solstråle när vi provade vinterns overall häromdagen.
 
 
 
 
Faster Anna

Åh, nu dog jag en smula till... <3

Jag bokar in ett besök bland kartongerna snart om det är okej!? Det kliar i fasterfingrarna efter Theo nu.

Svar: absolut Anna! det är bara att du kommer vet du :)
Johanna Thelander

2012-11-22 @ 20:58:30



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: