fem månader av kärlek

Skrivet: 2013-01-11 Klockan: 23:31:00
 Idag blir mitt älskade hjärta fem månader gammal. Fem månader av kärlek för stor att kunna förklara och sätta ord på.
Allt annat bleknar i jämförelse och varje dag med denna lilla varelse är en gåva. Den största gåvan. Min stora kärlek, mitt allt och mitt liv.
 Om du bara visste hur älskad du är min vackra unge.
 
 
 
 
Det händer så otroligt mycket hela tiden, och även om det går alldeles för fort så är det så himla roligt.
För en månad sen, på fyramånadersdagen, började han smaka pyttesmå portioner gröt. Det blev poppis direkt. Nu äter han en hel portion gröt varje kväll och vi har börjat få in en portion även vid lunchen. Han ääälskar det och blir jättearg när det är slut,
så då ammar vi en skvätt. Mitt lilla matvrak. Även fruktpuré är en hit. Än sålänge har vi provat mango, blåbär och plommon.
Bäst betyg får nog plommonpurén. Han växer så det knakar och det märks på vågen att han älskar gröt då han vid senaste besöket hade gått upp 300 gram på en vecka. Hönsmamman bad ju såklart om en extra vägning en vecka innan ordinarie tiden vi fått då jag tyckte att han blivit lite smal. Inbillning som vanligt.
 
 
 
 
Han är en riktig solstråle som pratar, skrattar och busar. Han vill känna på allt, speciellt mammas och pappas ansikte.
Han grejar och smackar med munnen och gör så roliga miner. Han har även börjat "hosta" om uppmärksamheten råkar vara på något annat än honom för en stund.
När det kommer folk på besök blir han ganska tyst och har fullt upp med att iaktta och ta in.
Han rullar från rygg till mage och från mage till rygg, och han har upptäckt att han har fötter som går att stoppa i munnen.
 
 
 
 
Nattningen på kvällen är inte lätt just nu. Herrn vill då absolut inte slå igen dom där vackra ögonen och sova. Försöker tala om för honom att han är liten och att när man är så liten ska man sova vid den tiden på dygnet. Det struntar ju han i. Han pratar och sprattlar som en sprallgroda, krånglar och bökar eller blir så arg att han måste skrika. Vi får hoppas att det bara är en fas.
När det ska sovas på dagen går det lättare. Utomhus i vagnen somnar han på två röda och kan sova i typ två timmar.
Blir tuppluren inne varar den dock inte längre än tjugo minuter.
 
 
Det känns viktigt att dokumentera allt som händer för tiden går alldeles för fort. Jag måste bli bättre på att stanna upp och njuta av nuet.
 
 
 ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: