16 november - blogginlägg ala micke.

Skrivet: 2010-11-16 Klockan: 17:29:25

klockan slog sju, jag öppnade upp mina gröna ögon och gav min hälft sin godmorgon kyss.. precis så som jag alltid gör. kikade, medans jag borstade tänderna, ut genom vårt panoramafönster och mitt norra öga skådade en majestätisk blå himmel. efter en minst sagt lovande minut på badrummet återstod endast påklädning innan frukost. frukosten som är något alldeles speciellt i thailand består mestadels av vad folk kallar en en engelsk frukost men har sköna thailändska inslag som nudlar, ris, kycklinwok mm. så man tröttnar aldrig på det.. vilket är skönt.. något som gör vår vardag något skönare är platsen vi spenderar till frukost.. där ser vi nämligen moder jord skapa en dag..
att från en morgon med en svag kall bris skapa något så underbart som den thailändska dagen, solskensdagen.. det är vackert och få för unnat. detta skådespel är något för människan att inmundiga, alla bör uppleva det!
för att återgå till vår rutinfrulle - disskusionen runt bordet handlade som vanligt om vart dagen och natten skulle leda oss på äventyr. det slutade givetvis på ett mycket lyckligt vis, som det brukar när två kärlekar kommer överens! :)

efter heta tips runt hotellpoolen fanns det tydligen ett vattenfall - tusen gånger bättre än förgående - blåögda åkte vi genast mot vårat mål för dagen, khiriri phet falls på andra sidan av ön.. cirka 1 timmes resa på vår motorbike.. snarare 3 men det är nu historia. några om och men, letanden och fråganden stod vi just vid detta fall och njöt av sikten av dess porlande vatten och dova ljud.. en fröjd för var man. vi spenderade påtaglig tid vid fallet innan hungern började trycka. då koh chang ej är ett fastfood monopol begav vi oss mot longbeach. öns mest retarderade location man kan tänka sig.. lite som under en bro på e20.. alla vill dit men ingen har vart där.. ahja.. vi kom efter en endurotur på 1 timme fram till delmål två på vårt äventyr.. treehouse levererade en god rätt och tillhörande dryck.. vattnet var magiskt och stranden likaså, himmelrike himmelrike himmelrike.. vi återvänder dit inom snar framtid.. :) återstoden av dagen var en mopedtur ala vätternrundan fast med en riktigt sjuk utsikt..

kvällen har spenderats på hotellets fina restaurang - warapura - som i mitt tycke är den finaste i denna by..
käkade en havsabborre direkt från havet/grillen med en bakpotatis oh ruggiga såser och ett gäng singha på det.
nu avslutas natten på tingtong bar! det är ikväll man ska vara där.. vi är ju där.. jag och johanna!
kärlek till er!


/Mikael

                              
                              
                               
                              
                              
                               


aila

hej på er snyggingar

ni har det riktigt gott ser jag

det är er väl unt

läckra bilder

hemma är det ruggigt kallt och grått

fortsätt ha de gott hälsar mor aila&co

2010-11-18 @ 20:28:13



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: