tionde augusti tvåtusentolv

Skrivet: 2012-08-10 Klockan: 16:25:22
 
Lite bilder från Fridhem där vi spenderade nästan hela dagen igår.
 
 
Igårkväll blev mamman nojig och ängslig då jag tyckte att lilla grodan varit väldigt lugn där inne i magen. Ringde förlossningen och fick komma in på en kontroll som visade aningen minskad mängd fostervatten. I övrigt såg allt jättebra ut.
En ny tid bokades till morgonen och det började pratas om eventuell igångsättning. Vi åkte hem, bäddade spjälsäng, bäddade vagga, vek dom nytvättade kläderna och la i lådorna, packade bb-väskan osv till sent på natten.
Var inne på en ny kontroll vid åtta imorse. Fortfarande samma med fostervattnet men då allt annat såg mycket bra ut tyckte läkaren att vi avvaktar och gör en ny kontroll på söndag igen. Han hade förhoppningar om att det kanske startar av sig självt om vi avvaktar,
då jag hade värkar var tionde minut (som jag dock inte känner av) och har börjat öppna mig lite smått. Jag hoppas verkligen, verkligen att det kommer igång på naturlig väg snart, så jag slipper bli igångsatt.
 Hjärtljuden var jättefina enl ctg, han växer precis som han ska och väger ungefär 3200gram, vårat älskade lilla hjärta.
 
 
 
Emma

Vad spännande :)!! Då är det nog på gång nu :). Hoppas att allt går bra för er och att ni får en snabb och smidig förlossning :). Kramar!

2012-08-10 @ 18:09:08
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: