tjugoåttonde juni tvåtusentolv

Skrivet: 2012-06-28 Klockan: 22:59:25
Det märks i bloggen att jag är trött just nu för här händer det inte mycket.
Sover som sagt en hel del och jobbar alldeles för mycket. Men ledigheten närmar sig med stormsteg.
 
En midsommarhelg har ju passerat. En lugn, skön och underbar midsommarafton som spenderades på landet
i fridhem med trevligt sällskap, god mat och jordgubbstårta.
 
 
 
Årets midsommartårta på det fina mateusfatet.
Gjorde den med chokladbottnar och det blev så gott tillsammans med jordgubbarna.
En likadan fick följa med som hejdå-tårta till jobbet igår.
 
 
Vi har även hunnit med två vändor på förlossningen senaste veckan, En gång på midsommardagen då jag tyckte att våran
livliga lilla groda hade lugnat ner sig lite väl mycket där inne. Efter ett ultraljud och ctg kunde jag slappna av igen.
Allt såg jättebra ut. Det var mysigt att få se våran lilla plutt en extra gång.
Andra gången var i förmiddags då  jag har haft en del sammandragningar och molvärk,
så barnmorskan tyckte att jag skulle åka in för en kontroll. Allt såg bra ut även denna gång så ingen fara.
Nästa gång vi åker dit hoppas jag är när det är dags för våran prins att komma till världen.
 
 
Annars har vi - när jag orkat hålla mig vaken - varit på ikea och handlat spjälsäng, umgåtts med vänner och grejat här hemma.
 
Äntligen fredag imorgon och nu säger vi godnatt.
 
 
Emma

Skönt att allt såg bra ut :)! Hade också sammandragningar och molvärk ganska tidigt, i v. 32-33 någon gång började det. Fick åka in till Örebro och kolla mig runt v. 34-35 en sväng då jag hade så mycket sammandragningar som var regelbundna, dom nekade mig att komma in på kontroll här i Karlskoga eftersom att jag inte hade gått 36 fulla veckor. Fick du åka till förlossningen i stan eller skickade dom dig till Örebro också? Dessutom var dom inte särskilt trevliga när jag ringde heller.. dom sa "ja, är du orolig får du väl ringa in till Örebro" och jag ville ju veta om jag hade skäl till att vara orolig :P. Men det verkar vara ganska vanligt att det blir så i slutet av graviditeten, kroppen börjar träna och förbereda sig inför förlossningen :) Kramar!

2012-06-29 @ 19:29:48
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: