nyttiga våfflor och finbesök

Skrivet: 2013-10-14 Klockan: 22:14:22
Imorse gjorde jag våfflelfrukost till mig o lilleman. Hade ett recept utan vetemjöl och var såklart tvungen att testa.
De blev verkligen bra, nästan precis som vanliga våfflor och för det är jag mer än glad. Helt klart en blivande favorit.
 
 
ca 15 våfflor
 
4dl mandelmjöl
4dl vispgrädde (hade ingen hemma så tog mjölk istället vilket blev jättebra)
8 ägg
4tsk bakpulver
2msk fiberhusk
en nypa salt
vaniljpulver (hade slut på det men blev supergott även utan)
 
Mixa ihop allt till en smet och grädda i våffeljärn.
 
 
 
 
 
 
I eftermiddags kom Angeline, Noah och Isa ut och hälsade på. Angeline hade med sig raw morotskaka som hon hade bakat.
Den var så himla god! Det här med raw food är verkligen något jag måste testa mer av.
Har en del recept sparade men inte hunnit prova dem ännu.
 
 
 
 
 
 
Kost och hälsa är för mig ett väldigt stort intresse. Inte minst sedan Theo kom. Det känns otroligt viktigt vad vi stoppar i honom för att han ska få en bra start. Vi kommer att vänta in i det längsta med att ens introducera sötsaker, och jag kommer att göra mitt bästa för att han därefter ska föredra nyttigare alternativ. 
Han är det bästa jag har och ska bara det bästa ha, vilket inte är socker eller mat som gått igenom massor av processer i en fabrik och är fullproppad med tillsatser.
 
Jag har mycket kvar att lära, men jag läser, läser och läser allt jag hittar och tar till mig det jag tycker verkar vettigt.
En liten dröm är att någon gång kanske gå en utbildning i ämnet.
 
Något mer jag har kvar att lära är att inte själv falla ner i sockerfällan så jädra ofta.. ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: